![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjp6uLA5yp4kKE5Gp9ZAcNa0ETlA7_wzTWalCCQe7Mg-JI_-BgnDwaGlg-aOAp_CXiD6cZ96Pia1Q6RzKxo1yf8M3Adw-nIX9lr4R3JrAtXYaQnpoaTyGy4WsJc7AS3v1-YKDRMbSY35FY/s320/IMG_0001.jpg)
En una primera fase, amb llapis, han estat aprenent què és l'encaix i el dibuix ràpid, l'esbós. Han estat realitzant dos dibuixos per hora en els que el més important era situar la figura correctament al paper (encaix) i intentar dibuixar-la completament, plasmant la posició correcte.
En una segona fase, han agafat un bolígraf i han fet diferents dibuixos afegint la llum per intentar representar el volum de les figures. Aquest cop no tenien possibilitat d'esborrar les línies traçades i això porta a mirar i pensar més i millor cada línia que es fa sobre el paper.
Finalment, han après com dibuixar les ombres, no amb línies aleatòries sinó realitzant una malla de línies, amb més o menys densitat, per representar les zones més fosques o més il·luminades. A més a més, la representació del fons de la figura en funció de la il·luminació d'aquesta ajuda a donar més expressió volumètrica al dibuix.
Després de 17 dibuixos (només un inici) el canvi i l'evolució de la tècnica dels alumnes s'ha posat de manifest. Aquesta pràctica ha de seguir, una manera activa d'educar la mirada. Aquestes són algunes de les mostres d'aquest procés!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada