Amb els alumnes de 2n d'ESO hem començat a treballar el que serà la segona pintura del curs. Aquest cop no es tractarà de fer una "còpia" d'una pintura ja existent sinó de fer una creació pròpia a partir d'una fotografia seva.
A principi de curs, se'ls va demanar als alumnes que omplissin una fitxa, on se'ls demanaven gustos i descripcions d'ells mateixos, a més a més de la seva experiència amb la plàstica. També se'ls va demanar que enganxessin una fotografia seva i que expliquessin perquè l'havien escollit, què és el que era important destacar en ella i què la feia especial.
Després de mesos, ja amb aquestes imatges oblidades, les hem recuperat. Ni recordaven la fotografia ni el perquè l'havien escollit però han refrescat la memòria i ara els servirà de base per a la seva pintura.
Han començat a sortir idees realment interessants. L'objectiu és que la pintura sigui, com sempre, un mitjà d'expressió, per comunicar alguna cosa sobre ells, o sobre les seves preocupacions o sobre els seus gustos, però en definitiva, un element no neutre sinó amb càrrega expressiva.
Per a que intentessin treure del seu cap la representació realista com a única opció, se'ls ha mostrat les imatges que hi ha a continuació, com a inspiració per a les seves creacions.
M'han preguntat també sobre noms d'artistes que els puguin servir de referència i aquí en deixo uns quants: ANDY WARHOL, ANTONIO SAURA, PICASSO,
1 comentari:
Aquest és el video que vas possar a clase! Em va ajudar molt, gràcies per haber-lo penjat!
PD: La setmana que ve et buscaré per l'escola que t'he d'explicar el significat del meu quadre.
Publica un comentari a l'entrada